23 Ağustos 2012 Perşembe

Türk Kýzýlayý 144 yaşýnda

Türk Kizilayi 144 yasinda

Türk Kizilayi, 144üncü kurulus yildönümünü kutluyor. 11 Haziran 1868'de bir grup idealist doktor tarafindanOsmanli Yarali ve Hasta Askerlere Yardim Cemiyeti ismiyle kurulan ve ilk baskani da Dr. Marko Pasa olan Türk Kizilayi, Türkiye Cumhuriyetinin Osmanli'dan miras olarak aldigi kurumlardan biri. Kizilay, Osmanli-Rus Savasi'ndan Kibris Baris Harekati'na kadar geçen sürede, Türkiye'nin taraf oldugu tüm savaslarda, cephe gerisinde kurdugu hastaneler, hasta tasima servisleri, donattigi hastane gemileri, yetistirdigi hemsireler ve gönüllü hasta bakicilar araciligiyla savas alaninda yaralanan ve hastalanan yüz binlerce askerin yardimina kostu. I. Mesrutiyetin ilanindan sonra Istanbul'da görülen büyük kolera salginindan bu yana, Türkiyede meydana gelen dogal afetlerde ihtiyaç sahiplerinin bakimini, yerlesim ve beslenmelerini Kizilay sagladi. Kizilay, yillar yili yardim elini ülke sinirlarinin disina da uzatti. Balkanlar'dan Orta Asya'ya, Orta Dogu'dan Afrika'ya, Güney Asya'dan Kafkaslar'a ve Amerika'ya kadar dünyanin neresinde bir insan acisi varsa onu dindirmek için çaba gösterdi. Dünyanin 78 farkli ülkesinde ihtiyaç aninda Türk Kizilayi vardi. Uluslararasi arenada gerçeklestirilen bu yardim çalismalari Türkiye'nin tanitilmasina da kuskusuz büyük katki sagladi. Kizilayin hizmetleri sadece savas ve afet dönemleri ile sinirli kalmadi. Toplumsal dayanismayi saglamak, sosyal refahin gelismesine katkida bulunmak, yoksul ve muhtaç insanlara barinma, beslenme ve saglik yardimi ulastirmak gibi önemli görevler üstlenen ve birçok konuda da öncü olan Türk Kizilayi, kan, saglik, sosyal yardim, gençlik ve egitim alanlarinda da hizmetler sundu. Yaraliya kan, hastaya ilaç, yoksula as, ögrenciye burs hizmeti sagladi. Dünyanin sayili, bölgesinin ise en güçlü yardim kurulusu haline gelen Türk Kizilayi 144. yasinda, yardimseverlerin her geçen gün artan güveni ve destegi ile ihtiyaç sahiplerinin umutlarini yesertmeye devam ediyor.
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , Haber Yorum, hürriyet, Egitim Haberleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder