9 Ağustos 2012 Perşembe

28 Şubat´ýn mağdurlarýndan Prof. Dr. Seyyar: Hakkýmý helal ediyorum

28 Subat´in magdurlarindan Prof. Dr. Seyyar: Hakkimi helal ediyorum

28 Subatin magdurlarindan Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Ögretim Üyesi Prof. Dr. Ali Seyyar, kendisine haksizlik edenlerin helallik istemesi üzerine, hakkini helal ettigini söyledi.     28 Subat sürecinde ugradiklari muamelelerin, kendisine ve ailesine büyük üzüntü yasattigini ifade eden Seyyar, ancak pisman olanlarin helallik istegini belirtti. Bu istegi geri çevirmek istemedigini ifade eden Seyyar, inanci geregi herkese hakkini helal ettigini vurguladi. Seyyar, "Sahsî ve ailevî yönden çektigimiz maddî ve manevî sikintilar netice itibariyle geçici olmus, aktif sabir göstermenin sonucunda Allah'in yardimiyla son bulmustur. Herkese hakkimi helal etmem inancimin bir geregi." dedi.    Prof. Dr. Ali Seyyar, 28 Subat post modern darbe sürecinde özel internet sitesinde Said Nursinin sözlerine yer verdigi gerekçesiyle üniversite yönetimi tarafindan hakkinda sorusturma açildigini ve ögretim üyelerinin tasidigi sifatin vakarina yakismayan tutum ve davranista bulunma gerekçesiyle 'uyarma' cezasi verildigini söyledi. Bu gerekçeye oldukça üzüldügünü belirten Seyyar, cezanin kaldirilmasi için 1. Bölge Idare Mahkemesine basvurdugunu, mahkemenin web sayfasinda yer verilen Bati ve Dogu medeniyetlerine ait 163 düsünürün sosyal içerikli sözlerinin yayinlandigi sitede 272 vecizenin bulundugu ve sözlerin suç unsuru tasimadigina kanaat getirdigini kaydetti. Seyyar, ayrica doçent olmasina ragmen 5,5 yil doçent kadrosu verilmeyerek yardimci doçent olarak çalisarak düsük ücretle cezalandirildigi da vurguladi.     Baskilara boyun egmedigi için baska bir olayda da üç yalanci sahitle basörtülü ögrencilere ders veriyor diye kendisine iftira atildigini belirten Seyyar, "Bu sahitlerden birisi benden helallik istemisti. Ben de hakkimi helal ediyorum. Ayrica o dönem üniversite yönetiminden bana haksizlik edenlerde pisman olduklarini belirttiler. Herkese hakkimi helal ediyorum. Ayrica o dönem bir siteden ev alacaktim. Ancak o site sakinleri 'basimiz belaya girer' diye benim ev almami engellemislerdi. Onlara da hakkimi helal ediyorum. diye konustu.    PISMAN OLANLAR AF DILEMELI, MAGDURLAR UZATILAN ELI GERI ÇEVIRMEMELI    28 Subat mekanizmasina dolayli ve dogrudan katilanlarin bilimsel gelismenin önünü tikadigini ve birçok kisinin hakkina tecavüz ettigine dikkat çeken Seyyar, "Ancak 28 Subat magdurlarinin birçogu ya sesini duyuramamakta, ya çektiklerini içlerine atmakta, ya yasadiklarini Allah'a havale etmekte ya da zalimlere beddua etmektedirler. Yapilan bazi haberler ise sosyal barisin yeniden tesisine yönelik bir baslangiç da olabilir. Bilerek veya bilmeyerek 28 Subat'in mekanizmasinda yer almis, fakat bundan dolayi pismanlik duyanlar, mazlumlarin ahini almak yerine onlardan helallik dileyebilirler. Mazlumlar da gurur yapmadan yasananlari unutmali ve uzatilan eli geri çevirmemelidirler.
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , Otomotiv Haberleri, Gündem Haberleri, internethaber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder