27 Mart 2012 Salı

Türkiye´nin Somali´ye yardýmý BBC´de

Türkiye´nin Somali´ye yardimi BBC´de

BBCnin Afrika muhabiri Andrew Hardingin kaleme aldigi ve yayin kurumunun internet sitesinde yer alan yazi, Somali yardim edilmesi zor bir yer olarak bilinmeye devam ediyor ifadesiyle basliyor. Somalideki Türk Kizilayinin Baskan Yardimcisi Alper Küçükün, Somalide herhangi bir güvenlik sorunu yasamadiklarini ifade ettigini bildiren Harding, Küçükün 12 bin insan için, 2 bin 100 çadirimiz var. Somalililer bize aileleri gibi davraniyor. Onlar için bir seyler yapmak isteyenleri memnuniyetle karsilayacaklarindan eminiz sözlerini aktardi. Afrika Birliginin Essebabi Mogadisudan çikarmasinin ardindan baskentte en görünen yabanci varligin Türkiye oldugunu belirten Andrew Harding, yazisinda su ifadelere yer verdi: Birçok uluslararasi organizasyon havaalani yakininda üst düzeyde korunan Amisom üssüne tikilmis kalmisken, yaklasik 200 Türk vatandasi bu sehirde yasiyor ve insaattan, lojistige ve yardima kadar birçok projede çalisiyor. Türkiyenin Somalideki yardimlarinin ve bu ülkede yaptiklarinin özellikle yardim kuruluslari üzerinde katalizör etkisi yarattigini ifade eden Harding, BMnin Somalideki insani yardim koordinatör yardimcisi Killian Kleinschmidtin su sözlerini aktardi: Türk yardimi, yardim hizini artirdi. Son günlerde yardim hizimizi artirmak için önemli adimlar atiyoruz. Bazi kuruluslar yavas, bazilari daha hizli. Mogadisudaki güvenlik ortaminin iyilesmesinin bu sehre yardim firsatini artirdigini vurgulayan BBC muhabiri Andrew Harding, ancak baskent disinda Essebabin kontrolü altindaki bölgelere ulasmanin ve yardim etme yollari aramanin hala zor oldugunu bildirdi.
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , Istanbul Haberleri, Kitap Haberleri, Medya Haberleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder