24 Mart 2012 Cumartesi

Eğitim gönüllüleri gönülleri fethediyor

Egitim gönüllüleri gönülleri fethediyor

Avrupa Birligi (AB)nin kabul ettigi ‘Hayat Boyu Ögrenme Projesi’ kapsaminda yurt disindan gelen misafirlere Burdur’un kültürü tanitan dernek, egitim sistemi hakkinda da bilgilendirme yapiyor. Burdur’a ikinci kez gelen Isveç’li Monica Windman Lundmark, Türklerden çok seyler ögrendiklerini, özellikle Türk yemeklerini çok begendigini belirtti.          Ilk kez geldigi Türkiye’ye hayran kaldigini anlatan Isveçli Kilia Delgado Perez de olumlu izlenimlerle ayrilacagini ifade etti. Türkiyeyi savas ve kargasa ülkesi olarak tanittiklarini anlatan Perez, sunlari söyledi: “Burada çok iyi insanlarla karsilastik. Türkiye çok güvenli ve güzel bir ülke. Tekrar mutlaka gelecegim. Ülkeme döndügümde gönüllü Türkiye ataseligi yapacagim. Egitim Gönüllülerine de tesekkür ediyorum. Bize gerçek bir Türkiye gösterdiler.” Burdur Egitim Gönülleri Dernegi Baskani Mustafa Korkmaz da amaçlarinin Türk kültürünü en iyi sekilde tanitmak oldugunu belirtti. En iyi sekilde agirladiklari misafirlerinin yeniden Türkiyeye gelmek istediklerine deginen Korkmaz, “Disarida ülkemizin dogusunu Kürdistan olarak tanitiyorlardi. Türkiye’yi ise insan haklarina gasp eden bir ülke olarak biliyorlardi. Biz gittigimiz her yerde bunun dogru olmadigini anlattik. Özellikle Isveç’ten Kemal Burkay’in da Türkiye’ye dönmesi kafalardaki bu kötü imaji sildi. Hatta bir misafirimiz, giderken sunu söyledi: ‘Bize çok yanlis tanittilar. Atik sundan eminiz ki bu ülkede hiç kimsenin haklarina gasp edilmiyor. Gayet de demokratik bir ülkeymis Türkiye.’ dedi. Tabi bizde bu düsüncelerden dolayi çok memnun olduk. Ülkemiz adina bir sey yapabiliyorsak kendimiz bahtiyar sayariz.” ifadelerini kullandi. Ziyaretçilere Burdur Müzesini gezdiren egitim gönüllüleri, Özeren Otelde misafirleriyle yemek yedi. Burdur’un tarihi yerlerini gezecek olan misafirler hafta sonu ülkelerine geri dönecek.
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , Otomotiv Haberleri, Türkiye Haberleri, Moral Haber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder