24 Temmuz 2012 Salı

5. Çocuk Şenliği Kültürparkta yapýlacak

5. Çocuk Senligi Kültürparkta yapilacak

Aile ve Sosyal Politikalar Bursa Il Müdürü Dr. Sunay Özkul, 5. Çocuk Senligi ile okul öncesi egitimi alamayan çocuklarin ailelerine okul öncesi egitiminin önemini anlatmayi amaçladiklarini söyledi.        Aile ve Sosyal Politikalar Il Müdürlügü ve Bursa Özel Okul Öncesi Egitim Kurumlari Birligi Dernegi'nin isbirligi ile 3 Haziran Pazar günü Kültürpark'ta gerçeklestirilecek 5. Çocuk Senliginin tanitim toplantisi Özgen Çay Bahçesi'nde yapildi.         Okul öncesi egitimin çocuklari hayata hazirlamak için önemli bir faktör oldugunu belirten Aile ve Sosyal Politikalar Il Müdürü Dr. Sunay Özkul, "Okul öncesi egitim kurumlari çocuklari egitim hayatina hazirlanmasi asamasinda büyük katki saglayan yerlerden biridir. Çünkü çocuklarin zihni 5 yasina kadar çok açiktir ve bu dönemde alabilecegi her seyi alir. Özellikle günlük aktivasyonlari ve gelecek dönemlerde egitim hayatina katki koyacak bütün ön bilgilerin temeli burada atilmis oluyor." dedi.        Okul öncesi egitim kurumlarinin çalisan kadinlarin aile içindeki yükünü azaltarak sosyal hayatlarina katki sagladigini vurgulayan Özkul, "Okul öncesi egitim kurumlarinin çocuga sonraki dönemde egitim hayatina ve günlük aktivasyonlarinin ögretilmesinde sagladigi katki ile çalisan kadinlarin sirtindan ciddi bir yük almaktadir. Okul öncesi egitim bu anlamda çalisma hayatina katilan kadinlarin sosyal hayata kazandirmasinda büyük önem tasiyor." diye konustu.        Yaklasik 3 aydir senlik hazirliklarini sürdürdüklerini hatirlatan Bursa Özel Okul Öncesi Egitim Kurumlari Birligi Dernegi Baskan Yardimcisi Oguzhan Nuhut ise Okula baslama çaginin 72 aya çekilmesiyle birlikte okul öncesi egitim 3 yasa alinmalidir. Hiç egitim almamis, kendisini oyun ve dramalarla ifade eden bir çocugu alip kalemle, kâgitla ifade etmesini beklemek çok büyük bir risktir. Bu yüzden egitimin ilk basamagi olan okul öncesi egitimden faydalanma oraninin yüzde 90'larin üzerine çikarilmasi daha saglikli ve yapici olacaktir.Okul öncesi egitimini alamayan çocuklari ve onlarin ailelerini bir gün de olsa özendirerek farkindalik olusturmak amaciyla 5. Çocuk Senligi'ni düzenlediklerine vurgu yapan Nuhut, 25 okul öncesi egitim kurumunun katilacagi 5. Çocuk Senligi'nde farkli farkli standlar yer alacak. Standlarda çocuklara yönelik el becerilerini gelistirici, öz güvenini arttirici etkinlikler ve yarislar düzenlenecek. Ayrica okul öncesi egitime hizmet veren diger farkli kurumlarda ödülleri ile katki saglayacaklar." seklinde konustu.        Sabahtan aksama kadar gerçeklesecek senligin piknik havasinda geçecegini ümit ettiklerini dile getiren Nuhut, 3 Haziran Pazar günü Kültürpark'taki 5. Çocuk Senligi'ne tüm Bursalilarin davetli oldugunu sözlerine ekledi.
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , Bediüzzaman Haberleri, hürriyet, Otomotiv Haberleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder