22 Eylül 2012 Cumartesi

Beşiktaş Başkaný Orman: Yanan bir eve daldým

Besiktas Baskani Orman: Yanan bir eve daldim

Besiktas Kulübü Baskani Fikret Orman, Lig Tvye yaptigi açiklamada Konu Besiktas olunca gerisi teferruat. Yanan bir eve daldim. Yanan evi kurtarmak için daldim. Derdimiz bu yangini söndürmek. dedi.Besiktas Baskani Fikret Orman Lig TVden Ömer Güvençin sorularini yanitladi. Orman sorulara çarpici açiklamalar yapti. 82 gündür Besiktas baskani, ne umdu ne buldu? sorusunu yanitlayarak sözlerine baslayan Fikret Orman, Ne umdum ne buldum degil, çok hizli bir seçim süreciydi. Besiktasin durumunu biliyorduk. Zaten kimse de aday çikmadi. Çok iyimser bir beklentim yoktu. Bazi seyleri yasamak ve görmek ayri tahmin etmek ayri bir sey. Yasarken birazcik daha sinirli oluyorum. diye konustu. YANAN BIR EVE DALDIMTasin altina elimi soktum söylemini açan Fikret Orman, Konu Besiktas olunca gerisi teferruat. Yanan bir eve daldim. Yanan evi kurtarmak için daldim. Benimle gelen bütün cesur arkadaslarimi da tebrik ediyorum. Derdimiz bu yangini söndürmek. Yangin olan eve girdik çikisi da kapattik. Yangini söndürmeye çalisiyoruz. Biz geldikten sonra 1 ay sonra kaçarlar, 2 ay sonra kaçarlar dediler. Simdi 6 ay oldu. Bendeki yürek Besiktasta 2-3 kiside olsaydi bu durum olur muydu? Kaçacak olsaydim gelirmiydim? Sabah 7de basliyorum aksam 12ye kadar çalisiyorum. Yalan söylemiyorum, dedikodu yapmiyorum, iftira etmiyorum. Isimi yapiyorum. ifadelerini kullandi. BIRINCI HEDEF BORCU DURDURMAK580 milyon liralik borcun hatirlatilmasi üzerine Orman, Öncelikle borçlarin yukariya gidisini engellemeye çalisiyoruz. Su anda kontratlar var. Mesela Ferrari meselesi var. Ferrari konusunda para ödemek zorunda kalabiliriz. Birinci önlem paketimiz borcu durdurmak. 25 Subatta açiklanan ile bizim açikladigimiz arasinda yükselme var. Gelir olmayinca yükselme var. Birinci önemli hedef borcu durdurmak. diye konustu. Ferrari davasinin buraya gelmesinde taraf olmadigini söyleyen Orman, Geldikten 2 hafta sonra karar vermek zorunda kaldik. Geldigimizde davayi biraz erteledik. Burada yapabilecegimiz tek sey haktan adaletten uzaklasmadan halletmek. Davayi kazanmaya çalisiyoruz. Bu süreçte uzlasabiliriz mi buna bakiyoruz. dedi. ÇOK DUALAR ALIYORUMBesiktas camiasindan gerekli maddi manevi destegi alabiliyor musunuz? sorusuna ise Orman su yaniti verdi: Çok dualar aliyorum. Simdiye kadar kimseden maddi destek istemedim. Birisi de al su parayi demedi. Bir yemek tertip ettik. Buyurun hep beraber konusalim. Bu kulübün sahibi sizsiniz diyelim dedik. 10ar bin dolar para istenecek dendi. Besiktasin ismini kötü seylere alet etmeyecegiz. cevabini verdi. YÜREK ISTER BESIKTASA BASKAN OLMAKBir kaç arkadasindan destek aldigini söyleyen Fikret Orman, Benim ne dedigimi herkes anliyor da isine gelmiyor. Kim Besiktasin küçülmesini ister. Besiktasin durumu ortada. Besiktasin iki sezon öncesinden futbolcusuna borcu var. Besiktasin Boboya borcu var. Nihat Kahvecinin borcu geçen sezondan mi ondan önceki sezondan mi geliyor. Herkes atmak tutmayi ister. Bu kafalarla bu günlere geldik. Stadyumlarda kupalar düzenledik. Bunlari herkes yapabilir. Herkesin kaçtigi yerde ben Besiktasa baskan oldum. Besiktasin bir defa borcu durdurmasi için harekete geçmesi lazim. Önlemler için küçülmekse küçülecegiz. 96dan bu yana Besiktas 3 tane sampiyonluk almis. Bu kadar yüksek bedellerle transferler yapilmis. Transferle sampiyon olunmamis. Akilci, Besiktasa yakisir sekilde sistemler kurmasi gerek. Kimse benden mucize beklemesin. 2014te yine aday olacagim dedim. Neden, o yila kadar ancak Besiktasi toparlarim. Yürek ister Besiktasa baskan olmak ifadelerini kullandi. SÖZ KONUSU BESIKTAS OLUNCA GERISI TEFERRUATBorcun bu kadar olacagini bilseydiniz yine baskan olur muydunuz? sorusuna Orman Bir katrilyon olsaydi, yine baskan olurdum. Söz konusu Besiktas olunca gerisi teferruat. yanitini verdi. Almeida, Quaresma ve Simao konusunda da açiklama yapan Fikret Orman, Bütçem dahilinde olan oyuncularda devam edecegim. Takim, önümüzdeki yil 20 ile 25 milyon arasinda olacak. Bunlar bizim sözlesmeli oyuncularimiz. Ellerinde akit var. Bundan önceki yönetimin yaptigi bir sözlesme. Ama su anda takimin ön gördügümüz degerin yaklasik iki kati. dedi. Bu oyunculara teklif gelirse ve bonservissiz bu oyunculari isterlerse verir misiniz? sorusuna Olur mu öyle sey. dedi. BESIKTASTA BIR ÇOK BILINMEYEN DENKLEM VARBesiktasta bir çok bilinmeyen denklem oldugunu söyleyen Besiktas baskani, Bizim elimizde bulunan kadroya bakacak olursak gençlesmeye gidiyoruz. Bizim sartlarimiz bu. Bizim gibi yanginin içerisine girip kendini güçlü hissedecek arkadaslarla çalismak istiyoruz. diye konustu.Mustafa Denizli konusuna da açiklik getiren Orman, Bizim sartlarimiz bu dedik. Mustafa Denizlide kendini kanitlamis bir isim. Denizli ile hiç bir bedelsel bir para konusmadik. Dolar ve Euronun bir kelimesini konusmadik. Sevdigim ve dostluk yaptigim bir insan. Hocayla aramizda uzlasamamizin en önemli sebebi, o da belirli hedefler içerisinde olmak istiyor. Elinde belirli kadro yapisi olsun istiyor. Bizim ise gerçeklerimiz var. Bu gerçekler içerisinde hocanin fikri farkli oldu. ifadelerini kullandi. Sven Goran Ericksonla 1 milyon Euroya anlastiniz, 500 bin Euro da sampiyonluk primi ödeyecektiniz. Neden vaçgeçtiniz sorusunu ise Orman söyle cevapladi:Erickson kendi kariyerini kanitlamis bir hoca, begendigimiz bir kariyeri var. Hocayla konusursak anlastigimiz anlami gelmez ki. Ismini zikrettigim hocalarla da konustuk. 3-4 milyon Euro isteyen isimler oldu. Eriksonnla da verilmis bir kararimiz olmadi. Zaten karar verseydik, bu kararin ardinda dururduk.YÖNETIME SERT TEPKI GÖSTERDICamiadan gelen elestirilere bir ara kizan Orman, Kimse Allahsizlik yapmasin. Bizim içerisinde oldugumuz sartlari böyle geriye dönük mevzuyu da kapatiyoruz. Biz bu isleri kapatacagiz. Besiktas 2 senelik bir program içerisinde belirli bir plani içerisinde gider. Stat durumu iyi gidiyor. Ama yapilan elestiriler bazen insafsiz safhaya gelebiliyor. MAÇLARIMIZI ARENADA OYNAMAK ISTERIMMaçlari bu sene Besiktas Inönü Stadinda oynamak istemediklerini söyleyen Orman; Stadin yapilmasi için izinler alinmaya çalisiliyor. Stat yapilirsa maçlarimizi oynayabilecegimiz bir kaç stat var. Uzaydan stat getirecek degiliz. Oynayabilecegimiz dört stat var. Arena, Fenerbahçe, Olimpiyat, Kasimpasa. Baska bir stat yok. Kasimpasa Stadi çok küçük. Olimpiyata gitmek istemeyiz. Galatasaray gitti sonucu gördük. Ya Fenerbahçe ya da Arena. Benim ilk tercihim Arena. Benim semtime yakin bundan dolayi ilk tercihim Arena. Fatih Terim de zaten söyledi. Ben ayni durumda olsak buyurun gelin bu statta oynayin derim. Bir düsmanliga ne gerek. Bizim rekabetimiz sahada. Bugün ayni olsa Galatasaray gelsin Inönüde oynasin. Bunlar kamu yararina. Bizim rekabetimiz sahada. diye konustu. Ünal Aysal, Ali Dürüst ve Abdurrahim Albayraki da öven Orman, Onlarla çok yakin iliskilerimiz var. Dostluklarimiz olacak, rekabeti sahada yapacagiz. Sahada en hirçin sekilde rekabeti yapacagiz. Ancak saha disinda dostuz. Stat konusunda daha bir iki haftalik süre var. O konu netlik kazansin. Kararimizi veririz. Inönüdeki sorun, yapilmadan kamuoyunun önünde bunun konusulmasidir. Bunu çözecek kisiler biziz. En çok hata yaptigim sey, konustugum mevzular süreç degisince bizi zor durumda birakabiliyor. dedi.YAPANIN YANINA KAR KALMAYACAKNihat konusunda ise Orman, Ben haktan uzaklasmam. Bir gün haktan uzaklasirsam, benim için de haktan uzaklasirlar. Ellerinde bir koz var. Avukatimla görüsün diyor. Özrü kabahatinden büyük. 1.5 milyon Euro aliyordum, gelmemek için 3.5 milyon Euro dedim. Kabul ettiler geldim diyor. Zaten paranin fazlasini almissin. Gel parani verelim diyoruz önümüze engeller çikariyor. Sonra da Besiktasin çocuguyum diyor. Yapanin yanina kar kalmayacak. Besiktas ile çalismayacak. Menajerler listesi yapacagim. Besiktasa zarar verenler artik bu kulüple çalisamayacak. Ayni sekilde bir avukatlik bürosu zarar verecek sonra Besiktasla çalisacak. Herkes layik oldugu muameleyi görecek. Bugün yanimda olmayan insan, iyi günde benden uzak olsun diye sert konustu. Yerlilerin alacaklarini düsürmeye çalistiklari dönemde yabanci oyuncularin da alacaklarinin azalttirmaya çalisacaklarini vurgulayan Orman, Bunu uygulamak zorundayiz. Kabul etmeseler ona göre hareket edecegiz. Elimizden ne gelirse onu yapacagiz. Maalesef kontrata bagliyiz. Ama elimizden geldigi kadar bunlari halledecegiz. Kabul etmeyenleri de o zaman satis listesine koyacagiz. Getirirler bonservis bedellerini satariz. dedi. Bizim sartlarimiza uymayan oyunculari satacagiz diyen Orman, Besiktas kadrosu içerisinde ücret skalamiza uyanlar kalacak. Besiktasta oynayan her oyuncu yildizdir. Arsenalden piril piril bir genç oyuncu aldik. Metin Tekin geldiginde veya Sifo Mehmet, Zeki, Ulvi, Kadir alindiginda neydi. Yildiz miydi? Ancak sonra hepsi yildiz oldular. Besiktas taraftari Besiktasa sahip çikar. Besiktasta yildiz oldugu için degil, Besiktasta oynayan herszkes yildiz oldugu için taraftar da ona sahip çikar. diye konustu.BESIKTAS TARAFTARI NEYIN NE OLDUGUNU BILIYORSekiz yillik hesabi inceletiyorum diyen Orman söyle devam etti; Buradan bir sey beklemiyorum. Besiktas taraftari bu borcun nasil geldigini bilsin istiyoruz. Buraya kimseye iftira atmaya gelmiyoruz. Yildirim Demirörenle ilgili de çok seviyeli gidiyorum. Çünkü Demirören, Besiktas genel kurul üyelerinin oylariyla geldi. Demirörene genel kuruldan alkislarla veda edildi. Besiktasa baskanlik eden birisini karalamam. Biz inceleyecegiz. Rapor elimize geldiginde onu inceleriz. Geregi ne ise onu yapariz.KONU BESIKTAS ISE GERISI TEFERRUATTIRBesiktasin Türkiyenin en büyük kulübü oldugunu söyleyen Orman, Besiktas baskani oldugum için iftar ediyorum. Benim çocuklarim diyeceki ki; babam Besiktas baskanligi yapti. Burada olmaktan dolayi sikintili olur muyum? Besiktas camiasi bana itibar gösterdiyse bundan gurur duyarim. Konu Besiktassa gerisi teferruattir diye konustu. Haksiz elestiriler olunca kizdigini söyleyen Orman, Birisi geldi de, 500 milyon para bagislayacaktim dedi de önüne mi geçtim. Kim dedi ki ben burdayim da ben önüne geçtim. Buyurun hodri meydan neresidir. Genel kurul da hodri meydandir. Hatta Serdar Adali aday olmak istedi. Yolun açik olsun dedim. O ne zaman ki aday olmayacagini açikladi, ben de kimseye sormadan aday oldum. ifadelerini kullandi. Cem Bilge ve Ibrahim Altinsayin istifalarini da degerlendiren Orman; Ben kimseye güvenerek bu yola girmedim. Kendime güvenerek bu ise girdim. Kirilmalar olacak. Istemesek de olacak. Altinsay benim çok yakin arkadasim. Cem Bilge de yakin arkadasim. Bu mevzu kapanmistir. Iyi olur Allahtan kötü olur benden. Yolda giderken birileri otobüsten inmek isteyebilir. Bundan sonra da olabilir. Ben her seye hazirlikliyim diye konustu.BESIKTASLILAR RAHAT OLSUNSözlerinin sonunda ise Fikret Orman, Besiktaslilar rahat olsunlar. En azindan çalisan, dürüst olan, yalan söylemeyen, seffaf ve kararli bir baskanlar ve yönetim kurullari var. Bu isin içine girdik ve bundan çikacagiz. Besiktas çok büyük camia. Abdullah Gülün yanindan geldim. Besiktas basketbolda sampiyon oldum. Onun gözündeki isigi gördüm. Çok mutlu oldum. Besiktas çok büyük bir camia. Bu süreçte biraz insaf. ifadelerini kullandi.
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , Medya Haberleri, Teknoloji Haberleri, Istanbul Haberleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder