11 Mayıs 2012 Cuma

Yarým asýrlýk muhtar seçimlerde yine aday

Yarim asirlik muhtar seçimlerde yine aday

45 yillik görevinin ardindan önümüzdeki seçimlerde yine aday olacagini söyleyen Mazmanoglu yine muhtarliga seçileceginden de emin.1931 dogumlu olan ve 1968 yilinda mahallesinin muhtarligina seçilen Sami Mazmanoglu, tam 45 yildir bu görevini mahallesinde bulunan küçük ofisinde sürdürüyor. Gerçek mesleginin elektrikçilik oldugunu ancak 45 yildir da muhtarlik yaptigini anlatan Mazmanoglu; "Elektrikle ugrasiyorum. 1968 yilinda muhtar oldum, parti tarafindan o zaman muhtar olarak gösterdiler. 1968'den beri muhtarim. Elektrikçi oldugum için mahalle halki beni tanir. Gelenlerin islerini mükemmel görüyorum, hizmet ediyorum, yardim ediyorum. Onun için de beni seçiyorlar" dedi.Önceleri seçimlerde hep tek aday olarak girdigini ancak ilerleyen zamanlarda rakipler çiktigini fakat hep kendisinin kazandigini söyleyen Mazmanoglu; "Bazen 3 tane rakip çikiyor, ilk dönemlerde hiç çikmadi, ancak ondan sonra rakipler basladi çikmaya. Ama ben hepsinden üç yüz, dört yüz oy fazla aliyorum." diyerek rakiplerine de gözdagi verdi.Kirk bes yildir muhtarlik yapmanin herkese nasip olmayacagini ve önümüzdeki dönemde tekrar aday olacagini aktaran Mazmanoglu; "Tabii ki herkese nasip olmaz böyle kirk bes yil muhtarlik yapmak. Memnuniyetle yapiyorum, sagligim el verirse bu dönemde yine adayim" dedi.Muhtarlarindan memnun olduklarini söyleyen mahalle sakinlerinden Semsettin Bagdadi; "Bugüne kadar iyi yani bugüne kadar yaptigi hizmetler iyi, kendi çapinda hizmet ediyor. Elbette memnunuz. Gelecek dönemde aday olursa oyunu yine Mazmanoglu'na verecegim" dedi.Muhtarlikta kullandigi mühür ve kaseler nedeniyle ellerinde alerji olustugunu bu nedenle degisik bir kase kullandigini da dile getiren Sami Mazmanoglu; "On yil önce ellerimde alerji oldu. Doktora gittim acaba ellerim neden böyle oldu diye, doktor muhtarliga geldi ve mühür bastigin için ellerin alerji oluyor dedi. Bende basladim artik mührü degisik yaptirdim. Mühürü degistirdikten sonra ellerimde alerji kalmadi" diyerek bir anisini da bizimle paylasti.Muhtarlar Dernegi ve Hatay Emniyet Müdürlügü tarafindan Üstün Basari ve Onur Belgesi de verilen Mazmanoglu; "Otuz yillik muhtarken toplanmistik dernek olarak 2001 yilinda, arkadaslar geldiler, sana basari belgesi verecegiz dediler, toplantiya gittik, Emniyet Müdürü de geldi, beni tebrik etti, bana bu saati hediye etti" dedi.Emniyete çok hizmet ettigini ve tüm sorgularda emniyetin kendisinden yardim istedigini dile getiren Mazmanoglu; "Emniyete çok hizmet ettim, sorgu için beni çagiriyorlar, bir yere baskin yapilacaksa bana soruyorlar" bu sekilde hizmet etmeye çalisiyorum" seklinde konustu. Muhtarlikta bazen tepkili vatandaslarla da karsilastigini, yaptigi islemler için aldigi iki liranin fazla görüldügünden yakinan Sami Mazmanoglu; "Bazilari para aldigim için, ben sana oy verdim, niye para istiyorsun diyen adamlar bile çikiyor. Ancak mahallede hiç kimseye kirgin degilim" dedi.Muhtarligi hiç kimseye tavsiye etmedigini çünkü tamamen zaman kaybi oldugunu söyleyen Mazmanoglu; "Muhtarligi kimseye tavsiye etmem. Bizim gibilere yakisir muhtarlik. Is güç yok, vakit geçirmek için buraya kendini bagliyor. Yoksa genç is sahibi bir muhtar, isini gücünü birakacak, toplantilara gidecek, Belediye, Valilik çagirir, isi birakip mutlaka gidecek, isinden olacak. Onun için tavsiye etmem. Benim üç tane çocugum var, muhtarlik yapmaya da müsait ama tavsiye etmiyorum." diyerek kimseye göre olmadigini belirtti.Türkiye'de kendisinden baska Mus'ta bir muhtarin 80 yillik oldugunu ancak onun da olup olmadigi konusunda net bir bilgi olmadigi dile getiren Mazmanoglu; "Bilgisayar'dan baktigim kadariyla 85 yillik bir muhtar varmis Mus'ta, ama o da sag mi degil mi bilinmiyor yani, ondan sonra da en eski olarak ben geliyorum" diyerek sözlerini tamamladi.
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , Tayyip Erdogan Haberleri, Gündem Haberleri, dünya haberleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder