22 Mayıs 2012 Salı

Gediz Ansiklopedisi okuyucuyla buluştu

Gediz Ansiklopedisi okuyucuyla bulustu

Bütün masraflari Gediz Belediyesi tarafindan karsilanan, Belediye Basin Yayin ve Halkla Iliskiler Müdürlügü ile arastirmaci yazar Mehmet Pinar tarafindan 6 yildan beri yürütülen çalismalar sonunda tamamlanan ansiklopedi, okuyucularla bulusmaya hazir hale getirildi. konu hakkinda açiklama yapan Gediz Belediye Baskani Mehmed Ali Saraoglu, 5 bin 500 yillik tarihe sahip Gedizin gerçek kimligini ciddi sekilde ortaya koyacak olan Gediz Ansiklopedisi in, ilçe hakkinda bugüne kadar bilinen pek çok bilgiden daha çok, bilinmeyenleri günisigina çikaracagini söyledi. Belediye Kültür Yayinlari kapsaminda hazirlanan Gediz Ansiklopedisi in 750 fotograf, 100 tablo ve 800 belgeden meydana geldigini belirten Baskan Saraoglu, her evde bulunmasi gereken genis kapsamli bir kaynak kitap özelligi tasidigini, ilçe hakkinda bugüne kadar yazilmis eserlerden daha kapsamli bir bilgi kaynagi olan eserin, belediye meclisince belirlenecek cüzi bir fiyatla satilacagini ifade etti. 2 bin adet bastirilan ansiklopedisin ilkini AK Parti Kütahya Milletvekili Soner Aksoya hediye eden Saraoglu, Soner Beyin ifade ettigi gibi bu bir ilgi meselesi, yani tarihe kayit düsmek. O çerçevede ben de basta Gedize katkisi olmak üzere Sayin Milletvekilimizi tebrik ediyorum, tesekkür ediyorum. Ansiklopediyi yazan ve büyük emegi geçen Mehmet Pinar hocama da ayrica tesekkür ediyorum. Ansiklopedinin tanitimi için önümüzdeki günlerde bir program düzenleyecegiz. dedi. Kendiside Gedizde dogup büyüyen Milletvekili Aksoy ise tarihî kökleri derin olmasina ragmen 1970 yilinda geçirdigi deprem dolayisiyla eski Gedizin bir noktada kaybedildigini ama her seyiyle yeni bir Gediz kazanildigini, bu kazanimin tarihiyle canli tutulmasi için de özverili çalismalar yapilarak Gediz Ansiklopedisi gibi önemli bir basvuru kaynagi meydana getirildigini söyledi. Vilayetler ve ilçeler arasinda bu kadar tarihine ve köklerine bagli hizmet yapan belediyenin çok az bulundugunu belirten Aksoy, Bütün kayitlarimizi ansiklopedide toplama düsüncesine sahip oldugu için Baskan Mehmed Ali Saraoglu u tebrik ediyorum. Simdi ben ögrendim ki fotograf konusunda da basin konusunda da önemli arsivler yapiyor Gediz Belediyesi. Simdi bilgi konusunda da önemli arsivler yapiyor. Ben bu eserlerin devaminin gelecegine inaniyorum. Belediyelerin gerçekten böyle bir arsivi olmali, çünkü sehrin esas merkezi burasidir. Insanlarin her zaman için güvenip müracaat edecekleri emin yer burasidir. dedi.
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , Tayyip Erdogan Haberleri, Bediüzzaman Haberleri, internet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder