15 Nisan 2012 Pazar

Sarmusak: ´Aczmendilerin çoğu askerdi´

Sarmusak: ´Aczmendilerin çogu askerdi´

Burak Bilgenin haberi 'Köstebek' davasinda gizli belgeleri sizdirmakla yargilanan 28 Subat'in simge ismi Onbasi Sarmusak, 15 yil sonra ilk kez VATAN'a konustu. Çiller'in bir konusmasinda "Serefsiz Onbasi" dedigi Kadir Sarmusak, "28 Subat sürecinde en çok magdur olan benim. Iskence gördüm. 11 günüm kayip benim, ölebilirdim. Müdahil olacagim" dedi... 28 Subat sürecinin en önemli aktörlerinden "Onbasi Sarmusak" olarak bilinen Mehmet Kadir Sarmusak, 28 Subat operasyonlari için çarpici açiklamalarda bulundu. Türkiye'de olay yaratan 'Köstebek Davasi'nda dönemin Emniyet Istihbarat Daire Baskan Vekili Bülent Orakoglu ve Yardimcisi Hanefi Avci ile birlikte yargilanan Sarmusak'in, Deniz Kuvvetlerindeki Bati Çalisma Grubu belgelerini Emniyet Istihbarat Dairesi'ne sizdirdigi öne sürülmüstü. Askeri Mahkeme'de yargilanan ve dönemin Genelkurmay Ikinci Baskani Çevik Bir tarafindan iskence gördügünü söyleyen Sarmusak bu davadan beraat etti. Simdi ise Istanbul'da kariyerine polis olarak devam ediyor. Dönemin Basbakan Yardimcisi Tansu Çiller'in "serefsiz onbasi" diye hitap ettigi Sarmusak'a 15 yil sonra VATAN ulasti. Iste Sarmusak'in anlattiklari: "Henüz bir dava açilmadi ancak 28 Subat sürecinde en çok magdur olan kisi benim. Hakkinda sahte belge düzenlenen kisi benim. Ben yargilandigim davada, beni mahkum ettirmek için Çevik Bir'in hakim albay ile birlikte sahte belge düzenledigini ispatlamis bir kisiyim. Bu sorusturmanin ortaya çikisi aslinda o davayla ilgilidir. Savcilik bizden ne talep edecek ne olacak biz de bekliyoruz. Yani her an çagri gelebilir bize. Çagri gelmezse de bir dava açildiginda gidip müdahil olacagim." 'Ergenekon'un merkezi' "Su anda konusulanlar gerçeklerin yüzde 10'unu içeriyor. Esas gerçekler ortaya çiktiginda bu ciddi sansasyonel etki yapar. Bugün Ergenekon adi altinda servis edilen tüm çalismanin esas kökeni 28 Subat'tir. Bundan önceki yapilan tüm müdahaleler yapilanlar yanlistir. Su anda merkeze gidiyorlar. Eger 28 Subat'a dokunamazsaniz Ergenekon'u ortaya çikartamazsiniz. Çünkü Ergenekon mantigi 28 Subat'ta sekillendi." 'Her seyi iki albay planladi' "Yakalama karari çikarilan Albay E.S. esas operasyonun merkezidir. Yakalanmadi o, yurt disina çikmis olabilir. Esas bomba Binbasi M.A. yakalandigi zaman ortaya çikacak. Simdi neden yakalama kararlarinda o yok bilmiyorum. Bu isi iki binbasi planladi: M.A. ile L.E... Zaten L. E. Ergenekon'dan içeride. Albay M.A.'nin ismi de çok temiz degil. O daha önce çok büyük bir kantin soygunu yapti." 'Aczmendilerin çogu askerdi' "Su anda Iceberg'in görünen yüzünü açiyorlar. Sorusturma ilerledikçe hepsinin hakkinda yakalama karari çikartilacagina ben eminim. Eger konusursak çok seyin aydinliga çikacagina eminim. Ben bu zamana kadar hiç konusmadim. 15 yil geçti! Siz askeri sorgunun ne demek oldugunu biliyor musunuz? 11 günüm kayip benim. Nerede oldugum belli degil. Hiçbir kaydim tutulmadi. Beni öldürmeyi de düsündüler. Ama adamlar o kadar emin sekilde pazarlik ettik ki, eger ben ölseydim bugün sakli kaldi dediginiz birçok sey piyasada olacakti. Aczmendilerin durumu neden sorgulanmiyor. O dönem Aczmendilerin yüzde 40'i asker kökenliydi. Bunlar fotograflarla tespit edilmisti. O basörtü eyleminde halki galeyana getirmek isteyenlerin 20'sinin rütbeli asker oldugu tespit edildi. Hanefi Avci cezaevine girdigi gün bu askerlerin ismini açklayacagini söylemisti. Ertesi gün serbest kaldi." 'Pasalar borsadan çikti' "Ben sizin bazi belgelere ulasmaniza yardimci olabilirim. Borsa hesaplari vardi bazi komutanlarin. Sincan'da tanklar yürümeden önce bu hesaplardan nasil çiktiklarina, meclisin içindeki insanlardan nasil bilgi akisi sagladiklarina ulasmanizi saglayabilirim. Insallah sonu aydinlik olur. Ama Türkiye'de ben aydinim diyerek Türkiye'yi karanliga gömen birçok kisi kendi karanliklarinda bogulacak." 'Beni Demirel ihbar etti' "Beni ihbar eden Sayin Demirel'dir. TSK kuvvetleri içinde faaliyet gösterdigimi ihbar edip, beni yakalatan, onca çileyi çekmeme, 4 ay hapis yatmama, onca iskence görmeme asil sebep kisi Demirel'dir. Biz o dönem bu belgelerin yasa disi oldugunu kabul edemedik. Neden, çünkü eger kabul ederseniz siz suçu kabul etmis oluyorsunuz. Yani oradan belge çikartmayi kabul etmis oluyorsunuz. Halbuki çikan belgelerin nereden nasil çiktigi hala daha kesfedilmis degil."
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , Son Dakika Haberleri, Medya Haberleri, Haber Yorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder