22 Şubat 2012 Çarşamba

Darbe mağduru, Yüksekovadan İstanbula geldi

Darbe magduru, Yüksekovadan Istanbula geldi

Adli Tip raporu almak için önce Van’a giden Baykal, aldigi rapor kabul edilmeyince Istanbul’daki Adli Tip Kurumunda muayene oldu. 12 Eylül darbe döneminde Hakkari’de ögretmenlik yapan ve Devrimci Demokrat Kültür Dernegi’ne(DDKD) üye oldugu gerekçesiyle tutuklanan Aydin Baykal, 5 yil Diyarbakir cezaevinde yatti. Cezaevi yillarinda akil almaz iskenceler gören Baykal, çiktiktan sonra 5 yil is bulamadi. Geçtigimiz yil Kenan Evren ve arkadaslari hakkinda Diyarbakir Cumhuriyet Bassavciligina suç duyurusunda bulunan Baykal, Adli Tip Kurumundan rapor almak için savciligin talimatiyla önce Van’a gitti. Van’dan aldigi rapor kabul edilmeyen Baykal, Hakkari Yüksekova’dan, Istanbul’da bulunan Adli Tip Kurumuna geldi. Yüksekova’dan bu karda bu kista kalkip rapor almak için Istanbul’a geldigini söyleyen Aydin Baykal, yasadiklarini söyle anlatti; “1981 yilinda köyde vekil ögretmenlik yaparken,erken askere gitmek için müracaatta bulunmustum. Sömestr tatiliydi Yüksekova’ya geldim. Kahvede oturuyordum. Polisler geldi beni aldilar askerlik için müracaat etmissin dediler. Beni karakola götürdüklerinde seni askerlik için degil dernek üyeligi için aldik dediler. 15 gün falan Yüksekova komando taburunda kaldik. Orada bir sürü dayak yedim. 10- 15 gün sonra bizi Diyarbakir 5 Nolu cezaevine götürdüler. Daha sonra Diyarbakir’da mahkemede tutuklandik cezaevine gittik. Cezaevine gidince iskenceler basladi. Ilk giriste ben ve arkadaslarimin dislerini kirdilar. 1 hafta 10 gün dogru dürüst yemek bile yiyemedik. Onun haricinde arkadaslarimizi foseptik çukuruna attilar. Çukurdaki sulari bize yalattilar. Avukat görüsüne, hamama dayak korkusundan gidemiyorduk.dedi. Cezaevinde kalorifer peteklerini açip birkaç damla pasli suyu içebilmek için saatlerce beklediklerini söyleyen Baykal sözlerini söyle sürdürdü: Bunlarin hepsi Kenan Evren döneminde, 12 Eylül döneminde olan seyler. Zaten o dönemde gladyatör diye taninan cezaevi müdürü Esat Oktay Yildiran’di. Simdi dava açiliyor. Bende Kenan Evren ve arkadaslari ile ilgili olarak Cumhuriyet Bassavciligina suç duyurusunda bulundum. Ayrica maddi tazminat davasi açmis bulunmaktayim. Açtigim dava sonucu Diyarbakir Cumhuriyet Bassavciligi’nin talimatiyla Yüksekova savciliginin istegiyle iskence görüp görmedigime dair rapor almak için Yüksekova’dan bu karda bu kista kalktim buraya geldim. Bakalim 31 yil öncesinin iskencesi nasil çikacaksa bilmiyorum.”
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , Yasam Haberleri, Gündem Haberleri, Röportajlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder