28 Şubat 2012 Salı

Bağýş: ´Bana tebliğ edilen bir şey yok´

Bagis: ´Bana teblig edilen bir sey yok´

Avrupa Birligi Bakani ve Basmüzakereci Egemen Bagis, Isviçre savciligin kendisi hakkinda açtigi ön sorusturmaya iliskin, Zürihteki sayin savci bosuna vakit harcayip arastirmakla ugrasmasin. Ben o gün orada 1915-de yasanan olaylar soykirim degildir dedim. Bugün bunu burada tekrar ediyorum dedi. Bagis, Atatürk Havalimaninda Brüksele giderken yaptigi açiklamada, çesitli temaslarda bulunmak üzere Brüksele gittigini ve bazi yayin kuruluslarina açiklamalarda bulunacaklarini ifade etti. Bakan Bagis, konusmasinda Isviçrenin kendisi hakkinda açtigi ön sorusturmaya da deginerek, sunlari kaydetti: Dün Isviçrede isgüzar bir savcinin açma gafletinde bulundugu ön sorusturmayla ilgili meraklarinizi gidermek istiyorum. Anladigimiz kadariyla ön sorusturma asamasinda. Bana resmen teblig edilen herhangi bir sey yok. Ama sizler gibi ben de medyadan ön sorusturmanin yapildigini ögrendim. Dün Disisleri Bakanimiz olayin duyulmasinin hemen ardindan Disisleri Bakanliginin müstesarina talimat verdi. Isviçre Büyükelçisi, Disisleri Bakanligimiza çagrildi ve izahat istendi. Su asamada olayi yakindan takip ediyoruz. Belki bu vesile ile Isviçre makamlarinin da bazi tarihi gerçekleri görmelerine vesile olmus oluruz diye seviniyoruz. Tabi ki bu olay; minareyi çalan kilifini hazirlar anlayisiyla tezgahlanmis bir olaysa, baska ülkelerin oynayacagi komedyalarda bizim rolümüz olmaz. Türkiyenin tarihi, Türkiyeyi sorgulama cüreti gösteren ülkelerin tarihi ile kiyaslandigi zaman tertemizdir. Kimse bize tutup insan haklariyla ilgili, ifade özgürlügü ile ilgili ve yahut geçmiste yasanilan acilarla ilgili ders vermeye kalmasin. Bu tür sorusturmalar konusunda serbetli oldugunu ifade eden Bagis, daha evvel de Millet neyse vekili o olmali dedi için Anayasa Mahkemesinde yargilandigini animsatti. Bagis, konusmasina söyle devam etti: Biz müsterihiz, Türkiyenin bu konuda hiçbir çekincesi yoktur. Tereddütümüz yoktur. Buradan bir çagrida bulunmak istiyorum. Zürihteki sayin savci bosuna vakit harcayip arastirmakla ugrasmasin. Ben o gün orada 1915de yasanan olaylar soykirim degildir dedim. Bugün bunu burada tekrar ediyorum. Bana her soruldugunda da ayni cevabi verecegimden kimsenin süphesi olmasin. Bunu neye dayanarak söylüyorum; elimizdeki belgelere, bilgilere, arsivlere dayanarak söylüyorum. 2003 yilinda sayin Basbakanimizin Ermenistana yazili bir mektupla çagrida bulunup Hadi gelin biz arsivlerimizi sonuna kadar açiyoruz. Siz de açin. Birlikte üçüncü ülkelerden talepte bulunalim, onlar da açsin. Siz kendi tarihinizle yüzlesmeye hazirsaniz, ben kendi tarihimle yüzlesmeye hazirim demesinden sonra hala cevap verememis bir Ermenistanin bugün baska yollardan, baska ülkeler üzerindeki siyasi mülahazalarla Türkiye üzerine baski kurmasini kabul etmeyiz. Sayin Basbakanimiz Fransada alinan karardan sonra açikladigi gibi; Bu tür girisimler bizim için yok hükmündedir. Bunlardan etkilenecek degiliz. ABnin kurulus felsefesi ifade özgürlügüne dayalidir. Ben Türkiye Cumhuriyetinin herhangi bir bakanini tutuklayabilecek bir güç tanimiyorum. Bu konuda çok müsterihim. Az düsünen çok konusurmus seklindeki Isviçre atasözüne de atifta bulunan Bagis, Maalesef sadece Isviçrede degil bazi baska AB üyesi ülkelerde de bu günlerde az düsünüp çok konusan ve maalesef insanlarin arasina fitne sokmaya kalkisan, özgürlüklere tehdit olusturan arayislar var. Biz bunlardan etkilenmeyecegiz. Biz Türkiye olarak bu konuda müsterihiz. Sayin Basbakanimizin çagrisi hala geçerlidir. Elinde belgesi, bilgisi olan buyursun çiksin ortaya tarihçiler bu isi konussun diye konustu. Bir gazetecinin Yabanci basinda da bu açiklamalari yapacak misiniz- sorusu üzerine de Bagis, kendisinin su anda ulasabildigi belgeler, bilgiler ve arsivlerde bunun bir soykirim olmadigini gösterdigini belirterek, böyle bir yargisiz infazi kabul etmeyeceklerini ifade etti. Bagis, Brükselde yabanci basin mensuplariyla bir araya gelecegini, böyle bir soru gelirse ayni sekilde cevaplayacagini dile getirdi. Bakan Bagis, söyle devam etti: Bir seyin altini çizmek istiyorum. Isviçre AB üyesi bir ülke degildir. Isviçrenin karari ABnin bir karari olarak degerlendirilmemelidir. Daha evvel minare yasaklama noktasina gelebilecek kadar bazi konularla hissiyatini çok net olarak ortaya koyabilen bir ülkedir Isviçre. O zamanda onlarla nasil mücadele ettiysek, bugün de yanlis olan konularda o yanlislarini dile getirmeye devam edecegiz dedi. Bir baska soru üzerine de Bagis, Gerekirse Davosa bir daha gider bir daha söyleriz. Bu konuda herkes müsterih olsun. Bizim çekincemiz yoktur diye konustu. Ilgili haber Isviçrede Egemen Bagisa sorusturma SOKU!
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , Moral Haber, Kültür Haberleri, Siyaset Haberleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder