4 Aralık 2012 Salı

TSK´dan düşürülen uçakla ilgili yeni açýklama

TSK´dan düsürülen uçakla ilgili yeni açiklama

Türk Silahli Kuvvetleri düsen Türk jetiyle ilgili dünya basininda çikan haberlere yönelik açiklama yayinladi. Açiklamada Türk jetinin tanitma sistemleri açik sekilde düsürüldügü belirtildi.Iste TSKdan yapilan açiklama;1.   22 Haziran 2012 tarihinde, Dogu Akdeniz'de, uluslararasi hava sahasinda Suriye tarafindan düsürülen uçagimiz ile ilgili yabanci bir basin organina dayanilarak verilen iddialara açiklik getirmek ihtiyaci duyulmustur.2.   Daha önce birçok kez açiklandigi sekilde, 22 Haziran 2012 tarihinde Dogu Akdeniz'de, uluslararasi hava sahasinda, Hv.K.K.ligimiza ait bir uçagimiz (iddia edildigi gibi iki uçak degil), tanitma sistemleri açik, tek ve silahsiz olarak bölgede mevcut radarimizin performansinin test edilmesi maksadiyla görev uçusu yaptigi esnada düsmüstür.3.   Elimizde mevcut radar görüntülerine ve yapilan incelemeler sonucunda; uçagimiz saat 10.30'da Malatya/Erhaç Meydanindan kalkis yapmis, Dogu Akdeniz'e çikarak ilk test uçusunda; 1 numarali profil noktasina saat 11.06'da ulasmis ve belirlenen rota üzerinde 21.400 feet irtifada görev uçusuna baslamistir. Saat 11.14'de 2 numarali profil noktasina 8.600 feet irtifada, saat 11.23'de 3 numarali profil noktasina 7.500 feet irtifada, saat 11.37'de 4 numarali profil noktasina 2.000 feet irtifada, saat 11.50'de, ikinci test uçusu için dönüs noktasina 3000 feet irtifada ulasmistir. Son profilde uçagimizin yaklasik 5 dakikalik hava sahasi ihlali yaptigi belirlenmistir. Radar iz analizine ve telsiz konusmalarina göre uçagimiza bu uçusu esnasinda herhangi bir müdahale yapilmamistir. Uçagimiz, 2'nci test uçusunda 4 numarali profile dogru 7.400 feet irtifada seyir halinde iken saat 11.56'da uluslararasi hava sahasinda aniden irtifa kaybederek saat 11.57'de radarla irtibati/temasi kesilmistir.4.   Bunun üzerine havadan ve denizden arama ve kurtarma faaliyetlerine derhal baslanmis ve uçagimizin kayip oldugu kamuoyuna açiklanmistir.5.   Bilahare, uçagimizin Suriye tarafindan düsürüldügü ögrenilmistir.6.   Sonuç olarak; elde mevcut radar görüntülerine ve yapilan idari arastirma sonucuna göre, uçagimiz 12 mil olan Suriye karasularinin bir mil disinda, takriben 13 mil uzakta vurulmus ve istikrarli uçtugu en son noktanin koordinati 35 48.22 Kuzey, 35 33.21 Dogu olup, bu noktadan itibaren süratle irtifa ve hiz kaybettigi ve Suriye kara kitasina 16 km. (8,5 mil) uzaklikta, Suriye karasularinda muhtemelen 35 48.26 Kuzey, 35 37.59 Dogu koordinatina düstügü belirlenmistir.7.   Pilotlarimizin akibeti hakkinda elimizde henüz bir bilgi mevcut degildir.8.   Uçak enkazinin çikarilmasi için Nautilus gemisi bölgeye intikal halinde olup 02 Temmuz 2012 Pazartesi günü aksam saatlerinde bölgede olmasi beklenmektedir.
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , hürriyet, Güncel Haberler, milliyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder