14 Haziran 2012 Perşembe

Buzuki Orhan usta perFormanslarda

Buzuki Orhan usta perFormanslarda

Küçükçekmece Belediyesi tarafindan gerçeklestirilen programa, kendine has teknigi ve müzikal fikirleriyle takdir toplayan buzuki sanatçisi Orhan Osman katildi. Almanya'da dogan, Türk asilli Yunan vatandasi olan Buziki Orhan Osman, özellikle Balkan müzikleri ve fuion alaninda önemli bir deger olarak kabul ediliyor. Osman'in bugüne kadar yayinladigi albümleri müziklerinde çesitli kültürler ve bunlari birlestiren kendine has köprülerin olmasiyla dikkat çekiyor. TIP LITERATÜRÜNE GIREN ALBÜM ''Kolik'' isimli albümüyle dünya tip literatürüne giren Buziki Orhan, bu albümü yapmaya ilk bebeginin vesile oldugunu söyleyerek, '' Ilk kizim Öz'ün dogumdan sonra sürekli aglama nöbeti geçiriyor, susmak bilmiyordu. Alti kuru, karni tok olmasina ragmen sürekli aglamasina bir anlam veremiyor ve endiseleniyorduk. Esimle birlikte solugu kizimizin doktorunda aldik. Doktorumuz kizimizda kolik sendromu oldugunu söyleyince panige kapildik açikçasi. Çünkü ikimizde bu sendromu ilk kez duyuyorduk. Kolik bir hastalik degil aslinda. 0-3 aylik her bes bebekten birinde görülen bir adaptasyon sorunu. Doktorumuz bu sendrom hakkinda bizi bilgilendirince, derin bir nefes aldik. Ancak koligin ilaci yokmus. Doktorumuz bu aglama krizlerine sadece elektrik süpürgesi, fön makinesi ya da tazyikli suyun iyi geldigini söyleyince sasirdik. Megerse anne karnindaki sese en yakin sesler bunlarmis gerçek yasamda. Stüdyoda, elektrik süpürgesi, fön makinesi sesi, su sesi gibi sesleri kaydedip ve aralarina müzikler kaydettim ve ise yaradi. 3 yillik bir çalisma sonunda bunu albüm haline getirdim ve 30.000 bebek bu sayede aglamaktan kurtuldu." dedi. BUZUKIDEN BESLENIYORUM Osman, buzukinin kendisi için bir kilavuz oldugunu söyleyerek, " 13 yasimda Bati Trakya'da, 4 çivi ve 2 de çamasir ipiyle kendi kendime yapmaya çalistigim bir çalgi. Orada baglama, kanun, ud çalma gibi bir imkanim olmadi. Bende halk müziklerini buzukiyle çalmaya çalistim. Keman gibi, kanun gibi çaldim. En büyük avantajim rebetiko müzigine bagimli kalmamak oldu. Buzuki benim için çok iyi bir kilavuz, gücümü bu çalgidan aliyorum. Buzukiden besleniyorum, kendimi ifade edebiliyorum ve vokalimle, sahnedeki sovumla dinleyiciye ulasmaya çalisiyorum. "diye konustu. BUZUKI VE NEY DÜETI Ney ve Buzuki esliginde çalinan parçalar dinleyicilerden büyük begeni gördü. Özellikle hareketli parçalarda salondaki dinleyiciler parçalara eslik ederek tempo tuttu. Katilimcilarin sanatçiya yogun ilgi gösterdigi programda, Buzuki Orhan Osman bir de konser sözü vererek, moderatör Burcu Karadag'a tesekkür etti.
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , Tayyip Erdogan Haberleri, yerel haberler, Saglik Haberleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder